In 2020 organiseert AV Daventria 1906 de onderstaande baanwedstrijden.

Te zijner tijd zal hier meer informatie per wedstrijd gepubliceerd worden.

Voor vragen over de wedstrijden kunt u contact opnemen met de Weststrijd Organisatie Commissie (WOC) via het contactformulier

Datum

Wedstrijd

Categorieën

Vrijdag 14 augustus 2020

Werpdriekamp
(avondwedstrijd)

Junioren AB, senioren, masters

Zondag 4 oktober 2020

Clubkampioenschappen

Alle leden van AV Daventria

Werpdriekamp 14 augustus 2020

UPDATE: de wedstrijd is "vol". Je kunt je helaas niet meer inschrijven. Na-inschrijving op de wedstrijddag is niet mogelijk.


Vrijdagavond 14 augustus 2020 organiseert A.V. Daventria de jaarlijkse werpdriekamp.

De wedstrijd begint om 18:30 en er is plek voor maximaal 45 deelnemers, op volgorde van inschrijving. Deelnemers krijgen tenminste 4 pogingen per onderdeel. De startgroepen en het tijdschema worden definitief vastgesteld op 14 augustus. Na-inschrijving op de wedstrijddag is niet mogelijk.

Vanwege de korte termijn waarin deze wedstrijd georganiseerd wordt, doen we een dringend beroep op deelnemers om indien mogelijk ook een jurylid mee te nemen zodat we de wedstrijd daadwerkelijk kunnen organiseren. Juryleden kunnen zich via de email aanmelden, door te mailen naar This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. De juryvergadering start om 18:00.

Zie voor meer info atletiek.nu: https://www.atletiek.nu/wedstrijd/main/33133/

 

 

Clubkampioenschappen op 4 oktober 2020

Jaarlijks aan het eind van het seizoen vinden op en rond onze baan de jaarlijkse kampioen-schappen van onze vereniging plaats. Alle Daventrianen (atleten, recreanten, ouders, trainers en vrijwilligers) van alle leeftijden worden van harte uitgenodigd mee te doen.

STAND VAN ZAKEN 9 SEPTEMBER 2020

Beste atleten, ouders/verzorgers, trainers en vrijwilligers,

Zoals het nu lijkt mogen we op zondag 4 oktober de clubkampioenschappen van AV DAventria 1906 organiseren! Dit is natuurlijk geweldig voor de atleten, maar we kunnen het alleen doen met een aantal aanpassingen vanwege de coronamaatregelen en jullie medewerking daarbij.

HET PROGRAMMA

9:30 tot 11:30

Pupillenwedstrijd (4 onderdelen) volgens Atletics Champs-concept

12:30 tot 16:30

Junioren/Senioren/Masters meerkamp (4 onderdelen) en 3000m op de baan (start 12:30)


Er zijn conform het Corona Protocol van de Atletiekunie maatregelen en aanpassingen die het mogelijk maken op een veilige, verantwoorde en (hopelijk) toch plezierige manier de wedstrijd te beleven.

ALGEMENE AFSPRAKEN

  • Op en rond de baan gelden uiteraard de landelijke coronamaatregelen.
  • Er is dit jaar ALLEEN DIGITALE VOORINSCHRIJVING mogelijk:
  • Er zijn helaas GEEN TOESCHOUWERS toegestaan, vanwege de beperkte ruimte rond de baan en in het clubgebouw.
  • De wedstrijd is erkend door de Atletiekunie en dat betekent dat beste prestaties en persoonlijke records officieel geldig zullen zijn en in ranglijsten opgenomen kunnen worden.
  • Na afloop van elk onderdeel zal het gebruikte materiaal gereinigd worden door de organisatie. Tussendoor kunnen atleten indien gewenst het materiaal zelf schoonmaken.
  • De kantine is alleen open voor toiletbezoek en voor de organisatie. We gaan kijken of het mogelijk is om eten en drinken op de begane grond te verkopen.
  • Per leeftijdscategorie mag er 1 trainer/coach op de baan zijn. Deze personen dienen zich bij aankomst te registreren.
  • Er zullen foto's gemaakt worden door enkele fotograven.
  • Na afloop worden de medailles uitgereikt volgens een corona-proof protocol.
  • Tijdens de wedstrijd en na afloop staan de uitslagen van alle deelnemers op nu

BIJZONDERHEDEN VOOR DE PUPILLENWEDSTRIJD

  • Inschrijven kan t/m 20 september via de Daventria website
  • Pupillen worden ingedeeld in teams van maximaal 12 kinderen. Elk team heeft maximaal 3 volwassen begeleiders. Deze personen begeleiden de kinderen en voeren de metingen uit bij alle onderdelen. De uitslagen worden tijdens de wedstrijd door de begeleiders via de app van atletiek.nu ingevoerd. Dit minimaliseert het verkeer tussen het veld en het wedstrijdsecretariaat en het versnelt de prijsuitreiking.
  • De pupillen ontvangen hun startnummer op de wedstrijddag van hun teambegeleiders, zij zullen duidelijk herkenbaar op de baan staan bij hun teamnummer.
  • De inkorting van het programma betekent dat er geen gezamenlijke warming-up en estafette gedaan zullen worden.
  • In plaats van de gebruikelijke 600m/1000m zal er ‘meters maken’ gedaan worden (volgens AC-concept)
  • Na de pupillenwedstrijd wordt iedereen verzocht het terrein te verlaten om zo de volgende groep (Junioren/Senioren/Masters) in staat te stellen de baan te betreden.

BIJZONDERHEDEN VOOR DE JUNIOREN/SENIOREN/MASTERS 

  • Inschrijven kan t/m 25 september via Atletiek.nu
  • De startnummers kunnen afgehaald worden tijdens de trainingen op maandag 28 september, dinsdag 29 september en donderdagavond 1 oktober. Dit vermindert de drukte op de wedstrijddag. Niet-opgehaalde startnummers worden op de wedstrijddag alsnog uitgereikt.
  • De afgelopen jaren deden alle groepen dezelfde 5 onderdelen als meerkamp. Dit jaar zal niet elke groep dezelfde meerkamp doen, zodat we meer onderdelen in kortere tijd kunnen uitvoeren. Ook bestaat de meerkamp dit jaar uit 4 onderdelen in plaats van 5. Het volledige programma staat inmiddels op nu
  • Ook bij de 3000m op de baan is er geen na-inschrijving!
  • Er is dit jaar geen recreantenloop door het Zandweteringpark vanwege beperkte belangstelling de afgelopen jaren.

VRIJWILLIGERS GEZOCHT VOOR 4 OKTOBER

Om deze wedstrijd te organiseren kunnen we uiteraard weer de nodige hulp gebruiken. Wil je ons helpen met het opbouwen, afbouwen, jureren, het secretariaat, de catering of andere hand-en-spandiensten? Meld je dan bij de WOC door een mailtje te sturen naar This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

TWEE NIEUWE WOC LEDEN GEZOCHT VOOR BAANSEIZOEN 2021

Vanwege het aanstaande vertrek van 2 WOC leden, is de WOC op zoek naar twee nieuwe leden om ook in 2021 weer mooie wedstrijden te kunnen organiseren. Jaarlijks organiseren we zo’n 5 baanwedstrijden, waaronder de clubkampioenschappen, werpdriekamp, competitiewedstrijd en pupillenwedstrijd. Zonder WOC geen wedstrijden! Op deze Daventria pagina staat beschreven wat we zoal doen. Wil je meer weten of heb je interesse om met ons mee te doen? Neem dan contact met ons op via This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. of 06-44622638.

Met sportieve groet,

Namens de WOC AV Daventria

  • Daniëlle Koopman, wedstrijdsecretariaat
  • Gertjan Lutgendorff, wedstrijdsecretariaat
  • Nick Oppers, vrijwilligerscoördinatie
  • Siebrand Zoethout, algemeen lid
  • Thomas Tijs, algemeen lid

 

Voor vragen over de wedstrijden kunt u contact opnemen met de Weststrijd Organisatie Commissie (WOC) via het contactformulier